با توجه به اینکه 90 درصد زنان به نوعی سلولیت دارند ، تعجب آور نیست که بازار گسترده ای برای صاف کردن ، کاهش و از بین بردن آن وجود دارد. سلولیت معمولاً در زنان 25 تا 35 ساله ظاهر می شود. در حالی که هورمون زنانه استروژن مقصر اصلی است ، استعداد ژنتیکی ، رژیم غذایی و فعالیت بدنی نیز در تشکیل سلولیت نقش دارند. وقتی نوبت به مرتب سازی بر روی محصولات ، روش ها و دستگاه های مختلف می رسد ، افزایش کلاژن ، هدف قرار دادن چربی و افزایش گردش خون مهم است.

 
کرم های سلولیت موضعی
بیشتر مواد تشکیل دهنده کرم های سلولیت موضعی با هدف تجزیه بافت چربی و ایجاد لطیف تر در بافت سلول های چربی ، مانند کافئین و آمینوفیلین را هدف قرار می دهند. رتینول یکی دیگر از مواد رایج در کرم های سلولیت است. درست مثل این که برای ایجاد چین و چروک در صورت شما کار می کند ، رتینول های موضعی نیز ممکن است با افزایش خاصیت کشسانی در پوست ، کمی به ظاهر سلولیت کمک کنند ، اما به ریشه مشکل نمی رسد و قادر به نفوذ به سطوح عمیق تر نیست. از پوست
 
ماساژور و جاروبرقی سلولیت
طیف وسیعی از دستگاه های ضد سلولیت در مطب متخصص پوست و برای استفاده در خانه یافت می شود - هر دو بر اساس همان اصول ابزار حرفه ای عمل می کنند. ماساژورهای استفاده خانگی تخلیه لنفاوی را تشویق می کنند و به طور بالقوه رسوبات ناهموار چربی را که به سلولیت بافت متمایز "پوست پرتقال" می بخشد صاف می کنند. وکیوم های سلولیت همچنین باعث تخلیه و کاهش رسوبات مایعات اضافی می شوند و هدف آن سم زدایی از بافت پوست برای مبارزه با فرورفتگی است. این محصولات اغلب همراه با کرمهای موضعی کار می کنند که شامل عناصر سفت کننده پوست مانند اسید آلفا هیدروکسی و آنتی اکسیدان های ضد رادیکال آزاد هستند.
 
روش های زیبایی
چندین روش صافکاری برای هدف قرار دادن سلولیت وجود دارد ، اما برخلاف تصور عمومی ، لیپوساکشن یکی از آنها نیست. در عوض ، پزشکان "جراحی زیر ساینسی" را انتخاب می کنند. در حالی که در ابتدا برای درمان فرورفتگی های اسکار آکنه در صورت استفاده می شد ، این روش برای گودی های ران و باسن نیز به خوبی کار می کند. این روش درمانی شامل بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی و ابزاری برشی به نام "پوست شکن" است که نوارهای تشکیل دهنده سلولیت را در زیر سطح پوست درمان می کند. این روش 20 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد و تورم معمولاً در طی یک هفته یا ده روز از بین می رود در حالی که کبودی می تواند تا هشت هفته قبل از از بین رفتن کامل آن ادامه داشته باشد.
 
سلولیت و لایه برداری
شما ممکن است از قبل یک روش مبارزه با سلولیت را در برنامه منظم مراقبت از پوست خود انجام دهید: لایه برداری. چه با یک شستشوی بر پایه مواد شیمیایی که شامل اسید گلیکولیک حساس به پوست است یا یک لایه بردار فیزیکی برای انواع طبیعی پوست لایه برداری کنید ، در این موارد از قهوه گرفته تا سنگ های زیتون آسیاب شده استفاده می شود - روند از بین بردن سلول های مرده پوست همچنین به سلولیت به سختی از بین می رود . لایه برداری نه تنها باعث تخلیه لنفاوی می شود ، بلکه گردش خون مبارزه با سلولیت را بهبود می بخشد و به پوست ظاهری کامل و محکم می بخشد.