شما مجبورید کاپ قاعدگی را بین ۶ تا ۱۲ ساعت در بدن نگه دارید. این یعنی در طول شب هم باید از آن استفاده کنی ؛ اما اگر بیشتر از ۱۲ ساعت آن را در بدن نگه ندارید و اگر زودتر شود ، باید زودتر از آن خارج شود.
 
برای بیرون آوردن کاپ قاعدگی مراحل زیر را انجام دهید:
 
• دستانتان را خوب بشویید.
 
• انگشت اشاره کنید و شستتان را وارد کنید واژن کنید. دنبالۀ کاپ را به بهرامی بکشید تا به بدنۀ اصلی آن برسید.
 
• بدنه را به فشار آرامی فشار دهید تا از دهانه رحم آزاد شود. سپس آن را پایین بکشید تا کاپ بیرون بیاید.
 
• وقتی کاپ بیرون آمد ، آن را در دستشویی خالی کنید.استفاده از کاپ قاعدگی
 
 
مراقبت های بعدی بعد از بیرون آوردن کاپ قاعدگی
اگر یک بار دیگر از کاپ قاعدگی استفاده کنید ، باید آن را خوب بشویید. حداقل باید روزی دو بار کاپ را خالی کنید. کاپید قاعدگیِ چندبارمصرف مقاوم شده و از 6 ماه تا 10 سال قابل قبول است. بعد از یک بار استفاده از دور بیندازید ، یک بار دیگر بار دیگر کاپ کنید.
 
کاپ قاعدگی
 
مزایای استفاده از کاپ قاعدگی
کاپ قاعدگی یک جایگزین راحت و سازنده با محیط زیست به جای نوارهای بهداشتی یا تامپون هاست. مزایای استفاده از کاپ قاعدگی عبارت از:
 
• فقط جوی مالی: هزینه خرید کاپ قاعدگی حدود 300 تا 700 هزار تومان است. با استفاده از این خرید ، این محصولات را بالا می برید اما کاپ های قاعدگی بسته به مارک خود را ممکن است چندین سال دوام داشته باشید. استفاده از یک کاپ در مقایسه با تامپون یا نوارهای بهداشتی ، باعث می شود که صرفه جویی در هزینه طولانی مدت ادامه یابد.
 
• سهولت در استفاده: اگر نظر خانم شما در استفاده از کاپ قاعدگی راحت تر از نوار بهداشتی یا تامپون است استفاده کنید. کاپ قاعدگی برخلاف تامپون ، باعث خشکی واژن نمی شود.
 
• در شکمی کمتر: برخی از افراد می گویند که در صورت شدت قاعدگی آنها را پس از استفاده از کپ های قاعدگی کاهش یافته است.
 
• تمیز بیشتر: اگر کاپ را به طور معمول صحیح درون واژن قرار دهید ، نشتی یا بیرون از آن شما را مجبور می کند و اگر شما ورزش می کنید ، حتی اگر شنیده اید ، یا دوش گرفتن حین قاضی را نیز استفاده کنید.
 
• کاهش اثر منفی زیست محیطی: نوارهای بهداشتی و تامپونها به طور قابل ملاحظه ای یک بار مصرف می شوند و در صورت بسته بندی باعث می شوند ، اما کپ های قاضی برای سالهای استفاده شده اند. این خاصیت می تواند به طور چشمگیری میزان زباله های خود را از محصولات قاعدگی کاهش دهد.
 
• کاهش عفونت های قارچی واژن: استفاده از کاپ مناسب و تخلیه و شستشوی مکرر در صورت ابتلا به خطر ابتلا به عفونت های قارچی واژن نیز کاهش می دهد.
 
معایب استفاده از کاپ های قاعدگی
مهمترین معایب استفاده از کاپ های قاعدگی عبارت از:
 
• عدم استفاده ساده از آن: قرار دادن و خارج شدن از قاعده قاضی در اولین استفاده ممکن است ناخوشایند و پیچیده باشد. برخی از زنان از دیدن خون عادت ماهیانه خود را در صورت حالت تهویه می کنند یا احساس ناخوشایندی نسبت به آن دارند. در این افراد ، استفاده از کاپ قاعدگی می تواند گزینه ای مطلوب باشد.
 
• احساس ناخوشایند نسبت به کاپ: کاپ قاعدگی در صورت عدم قرار گرفتن صحیح یا در صورت استفاده از سایز نامناسب همچنین می تواند به احساس ناخوشایند و ناراحت کننده شما تبدیل شود.
 
• ترشحات خونی: به دلیل اینکه زنان در معرض خطر شدید یا قرار دارند که به طور معمول در طی قاضی خونریزی همراه با لخته های خونی بزرگ دارند ، ممکن است با ترشحات خونی ادامه یابد.
 
• سندروم شوک سمی: برخی دیگر از افراد نگران ابتلا به سندرم شوک سمی هستند ، این عفونت گاهی اوقات در اثر اثر عوض کردن تامپون اتفاق افتاده است. برخلاف نام ترسناک این سندروم ، تعداد مبتلایان به آن بسیار کم بوده است و خطرناک است که مبتلا به آن شود که تهدید نمی تواند کند. به نظر شما می توانید از مارکر استفاده کنید از نام سندروم شوک سمی ، بیشتر از یک ضد حمله برای این محصول است!
 
ارتباط کاپ قاعدگی با بکارت
کاپ قاعدگی کاملاً درون واژن قرار می گیرد و به پرده بکارت یا هایمن (Hymen) آسیب می رساند ، اگر این موضوع را برای شما فراهم می کند اگر استفاده از کاپ شما امکان پذیر نباشد ، اما اگر بخواهید از موضوع فرهنگی استفاده کنید ، پزشکی منظره که بررسی می کنیم باید بدانیم که کاپ قاعدگی برای هر خانمی که قاعدگی را تجربه کند می تواند فارغ شود از سن و وضعیت تاهل قابل استفاده است ، زیرا برخی از دختران نوجوان در شکایت غربی در اولین تجربه قاعدگی خود را از کپ استفاده می کنند. به همین منظور از تولید کنندگان مدل 0 یا مینی (مینی) را برای طراحی جدید و طراحی آن ساخته اید.
 
نکات بهداشتی در استفاده از کاپ قاعدگی استفاده می شود
اگر از این کاپ استفاده کنید این موارد را توجه داشته باشید:
 
• این کاپ باید هر 6 تا 12 ساعت تعویض شود.
 
• پس از خروج کاپ خون آن را خالی کنید و آن را با آب و صابون بشویید.
 
• کاپ ها را در فواصل بین دوره های قاعدگی هر 5 تا 10 دقیقه در آب بجوشانید.
 
سایر نکات درباره کاپ قاعدگی
• سازنده مواد: تأثیر کاپید قاعدگی سیلیکونیاند. اما برخی اوقات از مواد لاستیکی و لاتکس تولید شده است. اگر شما به لاتکس حساسیت دارید ، حتماً شما را مجبور می کند که از کپهای لاتکسی استفاده کنید.
 
• گنجایش: کاپی با گنجایش بیشتر برای قاعدگی های سنگین مناسب است. اما ، به طور معمول که گفتیم ، خون خونین را نمی توان در انتخاب سایز کاپ ملاک کرد.
 
• سفتی: کاپیتان قاعدگی از میزان استفاده از صفتی خاص و مناسب ، متوسط ​​یا نرم استفاده می شود. کاپی سایز بزرگتر است کمی ساده است. هر چه انعطاف‌پذیری کاپ باشد ، راحتتر داخل واژن باز می شود. اما اینها در داخل کارکردنشان سخت است.
 
• شکل بدنه و ساقه: برخی از آنها را قاعدگی باریک و بلندند و برخی دیگر گردترند. دهانه کاپایان هم از نظر شکل و ضخامت مناسب با هم متفاوت باشد. شکل ساقه کاپورها هم همین طور است. اما چه شکل کاپی راحت تر است به بدن و ترجیح هر کسی بستگی دارد.
کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی چیست
 
فنجان قاعدگی
 
قیمت کاپ قاعدگی
 
كاپ قاعدگي
 
کاپ قاعدگی برای دوشیزگان
 
نحوه استفاده از کاپ قاعدگی
 
خرید کاپ قاعدگی 
 
قیمت کاپ قاعدگی در داروخانه ها
 
طرز استفاده از کاپ قاعدگی
 
کاپ پریودی
 
فنجان قاعدگی چیست
 
کاپ پریودی چیست
 
کاپ قاعدگی چیه
 
بهترین مارک کاپ قاعدگی
 
طرز استفاده کاپ قاعدگی
 
روش استفاده از کاپ قاعدگی
 
لونت کاپ چیست
 
طریقه استفاده از کاپ قاعدگی
 
استفاده از کاپ قاعدگی
 
قیمت فنجان قاعدگی
 
نحوه استفاده کاپ قاعدگی
 
سایز کاپ قاعدگی
 
كاپ قاعدگي چيست
 
عوارض کاپ قاعدگی
 
کاپ بهداشتی
 
کاپ پریود
 
طریقه استفاده کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی نحوه استفاده
 
کاپ قاعدگی را از کجا بخریم
 
کاپ های قاعدگی
 
کاپهای قاعدگی
 
روش استفاده کاپ قاعدگی
 
معایب کاپ قاعدگی
 
آموزش استفاده از کاپ قاعدگی
 
مراکز فروش کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی خرید
 
فروش کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی را از کجا تهیه کنیم
 
کاپ قاعده گی
 
طریقه گذاشتن کاپ قاعدگی
 
انتخاب سایز کاپ قاعدگی
 
چگونگی استفاده از کاپ قاعدگی
 
انواع کاپ قاعدگی
 
فنجان پریود
 
خريد كاپ قاعدگي
 
طرز استفاده از فنجان قاعدگی
 
كاپ قاعدگي خريد
 
کاپ قاعدگی یا تامپون
 
قيمت كاپ قاعدگي
 
خرید فنجان قاعدگی
 
مضرات استفاده از کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی برای دختران
 
معایب استفاده از کاپ قاعدگی
 
طرز استفاده از كاپ قاعدگي
 
خرید اینترنتی فنجان قاعدگی
 
فیلم گذاشتن کاپ قاعدگی